justindbnoveller

Alla inlägg under december 2011

Av Felicia - 31 december 2011 15:05

I FÖRRA EPISODEN:

 Om våra mammor hade sett att vi åkte utan hjälm hade våra mammor dödat oss, därför hade vi på oss dem.... tills vi kommit utom synhåll från huset, vilket inte var särskilt långt eftersom det var VÄLDIGT många höga tre-fyra våningshus där jag bodde, vårat två våningshus såg ganska litet ut ifall man jämförde med alla dem husen. vi svängde runt hörnet och såg.....


LUCYS PERSPEKTIV:


-vi kanske ska se saw?? sa jag frågande, det var nämligen en av mina favoritfilmer.

-visst,, vi har ju BARA sett den fem gånger redan, sa Nicki med sarkastisk ton och jag brast ut i skratt. Vi svängde runt hörnet och såg en hare springa över vägen.

-BROMSA!! skrek jag till Nicki - som tydligen inte hade sett haren - som tvärstannade.

-jävlar vad jag hatar kaniner. Sa hon efter en stunds tystnad. Jag började skratta.

-d-det var-r-r fa-aktisk-kt en h-hare. hasplade jag ur mig mellan skrattattackerna.

-men det är väl samma sak eller?? sa Nicki, fullt på allvar och började köra igen. Iband undrar jag om hon är helt frisk i huvudet. 

* * *

NICOLES PERSPEKTIV:


Unde resten av resan hade jag försökt komma på vad det var för skillnad mellan en kanin och en hare, utan någon framgång förstås. Men nu var vi framme och när Lucy klev av moppen sa jag

-så vilken film ska vi se nu då??

-jag vet inte kanske... Men hon stannade upp mitt i meningen och jag kollade där hon kollade. Där stod Clark, en kille i min klass. Som Lucy hade varit kär i sen ja.. Så länge jag kan minnas faktiskt. Han var här med en av sina kompisar. Tony tror jag han hette, han gick i en annan skola än oss.

-kom vi går fram till dem. Sa jag och drog med Lucy.

-n-n-nej jag vågar inte, sa hon och när jag kollade bak var hon helt knallröd i ansiktet. Jag kollade fram igen och såg att Clark och Tony var på väg emot oss. 

-Tjenare tjejer. Sa Clark helt självsäkert till oss.

-hejhej. sa jag eftersom jag antog att Lucy var helt mållös bakom mig.

-så vad gör ni här då? sa han med en blick på Lucy.

-eeeh, vi ska hyra en film. Sa Lucy med darrig röst.

-aah, alltså hon ska sova hos mig inatt, ni då?? sa jag och tittade på dem. Han Tony var faktiskt lite söt, hans ögon var nästan likadana som Lu... nee, han var inte söt förresten. 

-samma här, sa han och tittade på Tony som nickade.

-eyy, vill ni kanske följa med oss, så kan vi kolla på film tillsammans och sedan kan väl typ alla sova över hon mig?? Sa Clark, undrar hur det kändes att vara Lucy i det läget.

-visst, sa jag med ett litet leende på läpparna, jag ska bara ringa mamma först.

Först då vände jag mig om mot Lucy och såg... Ja, hon såg faktiskt helt normal ut. Jag blinkade med ena ögat och hon log lite smått. Eller okej, hon log ganska stort.

-kommer strax. Sa jag och tittade bak mot Tony och Clark, och lämnade Lucy hos dem.

-så, vilken skola går du på?? hörde jag Clark fråga innan jag kom utom hör - och synhåll.

Jag tog upp mobilen och ringde mamma.

-Hej det är Ellen. Sa mamma lika glad som vanligt.

-Hej det är Nicki, sa jag, du är det okej om jag och Lucy sover över hos ett par kompisar inatt.

-hmm, jag ska bara fråga Yvonne och din pappa först, sa hon och jag hörde när hon la der telefonen.

-JASper... sen hörde jag mest låga mumlanden, men efter kanske två minuter hörde jag att någon tog upp telefonen igen

-Hallå?? hörde jag Yvonnes röst.

-hej!! sa jag och ett leende lekte på min läppar.

-Det är okej att ni sover hos ett par kompisar.... sålänge det inte blir någon fest. KAn du lova mig det?

-självklart sa jag, vi är bara fyra stycken, vi hade bara tänkt att kolla lite på film.

-okej, men kolla inte på någon skräckfilm bara.

-mmmm.. sa jag lite frånvarande eftersom jag inte kunde lova henne det. Undrar om hon vet vilka filmer Lucy brukar kolla på egentligen??

-bra då. Hejdå!!

-aah, hejdå!! men vi kommer hem och hämtar saker sen bara så ni vet.

-aa okej, syns sen då!! sa hon.

Piiiiiiiiiiip

Jaha, det var ju skönt. Jag gick tillbaka till dem andra.

-det gick bra, men vi måste bara hem och hämta lite saker sen då.

-Aaah,, men vi kan väl hyra några filmer först och sen åker ni och hämtar era saker så åker vi hem till mig och fixar i ordning saker och ting. 

-visst. Sa Lucy med ett leende och vi gick in i butiken. Vi hyrde fyra filmer, alla fick välja en film. Clark valde the saw vilket fick Lucy att bli jätte glad, sen valde Tony Scary movie 4, vilket fick mig glad, sen valde jag och Lucy Band camp 1 och 2, vilket fick killarna att sucka och mig och Lucy att skratta. Efter det köpte vi också läsk, godis och chips. Och popcorn såklart. sen åkte dem hem till Clark och vi hem till mig. Men innan det hade han gett oss hans adress och mobilnummer ifall något skulle komma ivägen. Sen fick vi oxå Tonys nummer och dem fick våra. När dem hade åkt iväg började Lucy hoppa runt på parkeringen och skrika, och eftersom det såg så roligt ut började alla kolla på oss, jag som vek mig dubbelt av skratt och Lucy, som såg ut som en glad liten pingvin. MEn efter kanske 5 minuter slutade vi och började åka hemmåt. Vi pratade om hur kul det skulle bli, och Lucy kunde inte sluta le, av någon anledning kunde inte jag heller sluta le.


*  *  *


-Vi är hemma nu!! skrek jag när vi hade kommit innanför dörren.

-Kom upp till köket, vi har en överraskning till er!! skrek pappa.

Jag och Lucy kollade snabbt på varandra sen sprang vi uppför trappan och in i köket, som låg på andra våningen. 

-AAAAAH!!!! skrek vi och började hoppa upp och ner när vi såg vad det var mamma och Yvonne höll fram emot oss....

___________________________________________________________________________________________________

Såå,, vad tycker ni?? ;) Hinner inte kolla stavfel eftersom gästerna kom nu,, hoppas ni får en trevlig kväll och gott nytt år på er!!! :*

Av Felicia - 31 december 2011 00:45

I FÖRRA AVSNITTET:


- ni kan komma in nu! sa jag.

-vad menar du med ni,, det är ju bara jag?? sa Melissa och slängde sig i min säng.

-Men jag trodde att det var farmor och farfar ju!!

-jaja, ta det lugnt, sa hon och gick ut. Lika bra det. Då hörde jag en bil köra upp på vår uppfart, jag tittade ut, men det var inte farmor och farfar utan det var..


FORTFARANDE NICOLES PERSPEKTIV:


.. Lucy!! Jag sprang ut ur mitt rum, ner för trappan och ut genom, ytterdörren. Mamma stod redan där och småpratade med Yvonne (Lucys mamma).Jag sprang rätt in i Lucys armar, eftersom vi inte hade träffats sen innan julafton, eftersom hon hade varit i Cypern över julen (Fuskigt, eftersom mamma inte vill att vi åker utomlans eftersom hon tror att solen ALLTID ger en hudcancer. Ibland är hon bara för mycket alltså).

- Heeej gummaan!! skrek hon.

- IIIIIIH!! sa jag och vi började hoppa runt i en ring. Då tittade pappa ut ur fönstret.

- Ta det lite lugnt där nere så ni inte stör grannarna!! Han hade den där lilla rynkan mellan ögonen som han brukar få när han är irriterad och arg. Såklart började jag och Lucy fnittra, men vi gick in i huset, arm i arm, tätt i hälarna på mamma och Yvonne, som konstigt nog, också gick arm i arm, äver fast båda två är närmare 40 nu. Antar att dem känner sig unga då??

-verkar som om dem har fått sig en liten melanålderskris. Viskade Lucy till mig, vi tänker verkligen likadant!!

-ahh kanske det. Sa jag och vi började fnittra igen. 

-Vad pratar ni om då?? sa Yvonne samtidigt som hon blinkade med ena ögat, vilket såklart fick mig och Lucy att skrata ännu mer. När vi kommit in stod det fika på bordet och vi satte oss ner och ropade ner Melissa.

-Skulle inte farmor och farfar hit idag?? sa jag efter en stunds småprat.

-nee, vem har sagt det?? sa pappa och jag kollade surt på MElissa. Det skulle stå henne dyrt senare. Medans jag planerade en hämdplan började de andra duka av. 

-Nicki, kom vi går och hyr en bra film.

-visst vad vill du se?? sa jag samtidigt som vi gick ut ur huset och bort mot min moppe som jag fått i femtonårspresent av Melissa. 

-hmm, jag vet inte, vi kanske ska se saw??

-visst,, vi har ju BARA sett den fem gånger redan, sa jag med sarkastisk ton och vi båda började skratta samtidigt som vi körde ut från uppfarten. Om våra mammor hade sett att vi åkte utan hjälm hade våra mammor dödat oss, därför hade vi på oss dem.... tills vi kommit utom synhåll från huset, vilket inte var särskilt långt eftersom det var VÄLDIGT många höga tre-fyra våningshus där jag bodde, vårat två våningshus såg ganska litet ut ifall man jämförde med alla dem husen. vi svängde runt hörnet och såg.....

__________________________________________________________________________________________________

Kmr inte skriva så långa episoder eftersom mitt internet alltid suger i slutet av månaden och det tar väldigt lång tid att skriva en episode, men vad tycks?? bilderna får nog komma efter nyår,, har som sagt dåligr internet just nu..

Av Felicia - 30 december 2011 21:15


  

Nicole


1 januari:

NICOLES PERSPEKTIV


-Nicole, du måste vakna nu. Farmor och farfar kmr om bara tjugo minuter. Sa Melissa. Jag satte mig upp i sängen.

-vad är klockan då?? sa jag, lyfte på ögonbrynen och.. ja, gäspade.

-tjugo i ett.

-men varför väckte du mig inte tidagare då?!? sa jag och rusade iväg mot mitt badrum, som precis hade blivit färdig renoverat och mumlade lågt

-skitunge som inte ens kan väcka mig i tid.

-Jag hörde det där! och efter det hördes duns i trappan typiskt nu kmr hon säga till mamma och pappa oxå. typiskt!! Jag gick in i duschen, duschade av mig, gick ut och smörjde in mig med jordgubbsdoftande bodybutter som jag fått i julklapp av min f.d pojkvän Lukas, elr ja, han hade ju inte varit min före detta just då,, men tre dagar efter dumpade han mig för någon modell som precis hade fått sitt första jobb. Typiskt!! Mitt liv höll på att falla i bitar. Om det inte hade varit för... mina tankar avbröts när det knackade på dörren. Skit oxå, dem var redan här!!

- Vänta lite bara! skrek jag ut, gick in i min wic (walk in closet) tog på mig ett par slitna jeans och ett rosa linne. Sen sminkade jag mig lite lätt med mascara.

- ni kan komma in nu! sa jag.

-vad menar du med ni,, det är ju bara jag?? sa Melissa och slängde sig i min säng.

-Men jag trodde att det var farmor och farfar ju!!

-jaja, ta det lugnt, sa hon och gick ut. Lika bra det. Då hörde jag en bil köra upp på vår uppfart, jag tittade ut, men det var inte farmor och farfar utan det var..


___________________________________________________________________________________________________

Så!! första ute, lite kort, men jag hinner som sagt inte med mer för jag har massor att göra inför imorgon, ;)

Vad tycks??? (mer bilder kommer i nästa del.

Av Felicia - 30 december 2011 19:25

Hej!! jag ska börja skriva min första novell nu och här är då prologen:


Namn: Nicole Andersen

Smeknamn: Nicki

Ålder: 16 år (ett år yngre än justin)

Födelsedag: 16 februari

Bor: ATL (Atlanta)

Familj: mamma Ellen, pappa Jasper, lillasyster Melissa (ett år yngre än Nicole)

Bästa vänner: Hannah (dem går i samma klass och dem bor grannar) och Lucy (deras föräldrar känner varandra, hon bor lite utanför ATL)


Så,, tror det var det viktigaste. kmr tyvärr nt hinna skriva en så lång del idag,, kanske en kort senare ikväll, men bara kanske ;)

Tidigare månad - Senare månad

I'd die for you, if I weren't already dead

 

 

Update


BLOGGEN UPPHÖRT kl 18:28 27/7 - 2012

Categories





Bloglovin'

     

Archive

  

  

 

  

Search

Blogs By Me




BlogKeen

 

Links




 



Spinning Floating Heart Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards